Sivut

torstai 22. marraskuuta 2012

Villasukat

Joka syksyinen minutkin tavoittava neulomismania oli tänä syksynä myöhässä. Ideat eivät kertakaikkiaan vaan tavoittaneet mun ajatuksia, vaikka mieli olisi tehnyt neuloa.

Työskentelen ohjaajana eräässä lastensuojelulaitoksessa, jossa meillä on ollut perinteenä neuloa lapsille joululahjaksi jotakin. Siitä se mania sitten tänä jouluna lähti.. Nimittäin.. Näin yhden työkavereistani neulovan sukkia tuplalangalla. Langoista toinen oli raidalliseksi värjättyä 7 veljeksen raitaa ja toinen yksiväristä 7 veljestä lankaa. Hetkessä tämä idea valtasi mut ja firman langoilla pistin kutoen yhdet nuorelle joululahjaksi menevät tuplalangalla neulotut tummanpuhuvat sukat. Valitettavasti noista ei ole mulla kuvia, mutta muista tuplalankatekniikalla toteuteuista on!

Olen tehnyt kaikki siten, että varressa silmukoita 12 per puikko ja kantapään jälkeen 10 per puikko.
Nämä matkasivat pukinkontissa anopille sekä miehen veljen avovaimolle
Sydänvartiset sukat ovat myös yksi mun hairahdus. Sen snadisti suuritöinen luonne on vaan saanu aikaan sen, että nää sukat oli melko pitkä projekti. Lopputulokseen en ole täysin tyytyväinen, mutta ihan söpöt näistäkin tuli.
Nämä sydänsukat ovat tehty vuosikymmeniä vahnhoista villalangoista, joita mummini on minulle lahjoittanut hänen näkökykynsä heikennyttyä niin, ettei kutomisesta tule enää mitään. Mummin innoittamana yhdistelin värejä ja haastoin itseäni kokeilemalla taas jotain uutta. Sydänsukat paketoin omalle äidille joululahjaksi!

2 kommenttia:

  1. Ihania ja kivan värisiä sukkia :) Sukkien neulomiseen voi jäädä koukkuun.

    VastaaPoista