Sivut

lauantai 9. marraskuuta 2013

Virkattu tiskirätti bambulangasta


Pidän itseäni maailman huonoimpana ideoiden keksijänä ja olen aika pitkälti sitä ihmistyyppiä, joka matkii muiden luovempien ihmisten tekeleitä. Niinhän tässä-kin projektissa kävi, kun näin duunissa ihanan ystäväni tekemän todella upean eko-tiskirätin. Muilta varastattu idea yhdistettynä kukkaron kannalta surullisen hupaisaan Lankamaailmaan tuotti tulosta myös tällä rintamalla. Matkaan tarttui kaiken muun lisäksi kaksi bambulankarullaa ja virkkuukoukku sekä diilin siitä, että mut opetetaan virkkaamaan. Olen aidosti aivan äärimmäisen kiitollinen siitä, että olen saanut ystäväkseni (ja työkamuikseni) ihmisiä, jotka ovat paitsi aivan loistavia tyyppejä niin myös aina valmiina jakamaan ideoitaan ja opettamaan kädentaitoja!

Muutamat virkkaa, purkaa, virkkaa, kiroile, purkaa, virkkaa, tuskaile, virkkaa, purkaa - setin jälkeen tuloksena ei vain yksi vaan kaksi bambulangasta tehtyä tiskirättiä. Wuhuuuu! Tosin pieni sisäinen perfektionistiminä kolkuttaa sisäistä ääntään toteamalla, että palasinko takaisin ala-asteen käsityötunnille. Sen verran haparoivaa virkattu käsialani vielä on.. Olen kuitenkin äärimmäisen iloinen uudesta opitusta taidosta ja siitä että olen saanut kaksi kokonaista rättiä valmiiksi. Ohjetta en osaa jakaa, koska olen tehnyt työtä käskettyä, eikä mulla ole mitään käryä siitä minkälaisia silmukoita (sanotaanko virkkauksessa edes näin?!) olen näihin tehnyt.




Uutta projektia pukkaa jälleen... Nimittäin neulottu kolmiokaulahuivi, joka on ollut työnalla jo viikon. Toivottavasti pääsen kuvaamaan valmiin tekeleeni mahdollisimman pian.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti